November 18.

2009.11.19. 19:35 :: Áfonyka

 

Tegnap megérkeztek Pécsről a bútorok, ma szembesültem velük. Nem kicsit illenek a darabhoz. :-)
Liával délelőtt átvettük a szövegét. Először csak "natúron". Próbálok segíteni neki, hogy az apró kis eltéréseket meg tudja jegyezni. Ismételten megállapítjuk, hogy bár remek a szöveg, tanulási szempontból nagyon nem jó. Egymásra épülnek a kérdések-válaszok, muszáj pontosnak lenni, ugyanakkor meg - főleg az első felvonásban - sokszor ugyanazt mondja, de mégis másképp. És ha nem jót mond, könnyen megtörhet a ritmus, arról nem is beszélve, hogy elveszhetnek.
Több próba kéne. Pláne, több olyan próba, amikor mindenki van. A mozgásokhoz-mozdulatokhoz inkább tudják kötni a szöveget, mint ha otthon/útközben tanulnák. Persze azt is kell. Egyszerűen muszáj.
Majd két órát elszöszöltünk, mire egyszer eljutottunk az elejétől a legvégéig. De azért nekiestünk még egyszer, most már mozgásokkal.
Számomra az volt a legfurcsább, hogy egymagasságban vagyok Liával, nem lentről figyelem és követem, ha kell. Nagyon más perspektíva. A színházteremben sosem tapasztaltam. A próbateremben ugyan igen, de az más, annyira pici, hogy ahova leülök, onnan tudom segíteni őket. Most viszont én is lejártam, ahogy a fiúk tették volna. És Lia ugyanúgy játszott, ahogy máskor is a próbákon. Csak most az én szemembe nézett - de nem azért, hogy súgjak.
Azon tűnődtem, hogy valamikor úgy kéne képeket csinálni, hogy a színpadon vagyok. Csak ehhez az kell, hogy le tudjam tenni a súgópéldányt. Legalább pár oldal erejéig. (Másik megoldás: benyalom a szöveget. Esélytelen...)
Próba közben kerestek. Szervezési kérdés és gondok. A kérdésekre tudok felelni, a gondokra még nincs megoldásom. Még nincs.
Szeretnék összeesni. De nem lehet, holnap dupla próba. Meg ha én föladom, akkor ki fog küzdeni?

Este: telefon Szikora Jánostól, két napja lázas, valószínűleg H1N1, holnap nem tud jönni, de azért délelőtt mindenképpen próbáljunk, azt estével kapcsolatban kifaggatja Balikó Tamást.
Nagyon nem úgy állnak a csillagok, ahogy kéne. Vajon minden (a legtöbb) előadás körül-mögött ennyi akadály van?

Szólj hozzá!

Címkék: kultúra színház komédia élmények szikora szikora jános pokorny lia aranytíz guppi arany10 balikó tamás vidákovics szláven baliko pokorny vidákovics

A bejegyzés trackback címe:

https://guppi.blog.hu/api/trackback/id/tr41537611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása